De grote dag breekt aan de Overdracht - Reisverslag uit Changsha, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu De grote dag breekt aan de Overdracht - Reisverslag uit Changsha, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu

De grote dag breekt aan de Overdracht

Blijf op de hoogte en volg Peter Jun Qiu

09 Juni 2014 | China, Changsha

Maandag 9 juni 2104 de overdracht

We staan op ontbijten een beetje en moeten om 10 uur in de lobby klaarstaan, Ivy heeft een taxi geregeld we moeten er om half 11 zeker zijn en dat gaat lukken.
We stappen bij een groot gebouw uit en pakken met zijn drieën de lift. Ze zijn het gebouw aan het renoveren dus Ivy moest even kijken of alles nog wel klopte met de verdiepingen.
Aangekomen op de juiste verdiepingen zien we al wat Amerikanen met hun adoptiekinderen, zij zitten ook bij ons in het Hotel.
We worden meegenomen naar een aparte kamer met hele lage bankstellen, we installeren de camera op het kopieer apparaat en laten deze alvast draaien. Ik pak het cadeautje vast uit en leg deze op de houten bank samen met de slaapknuffel. Ivy doet het raam naar open en zegt hij is er nog niet dus we moeten nog even wachten misschien zie je hem zo al aankomen. We staan samen bij het raam en Ivy maakt nog wat foto’s van ons. We letten even niet op en ons kleine kereltje komt binnenrennen. Ivy roept heel opgetogen.. daar is hij daar is hij.. we draaien om en we zien hem gelijk naar de speelgoed auto rennen.. we staren heel even en roepen in koor wat is hij mooi!
De nanny van het weeshuis heeft ons fotoboekje met de foto’s van ons, het huis, de hond, de woonkamer en de auto. Ze gaat net als wij door de knieën en ze zegt, mama daar is je mama en dan papa daar is je papa en wijst op de foto’s. Hij heeft alleen aandacht voor het speelgoed wat mij ook meer dan normaal leek. We gaan op de lage bank zitten en zitten hem te bewonderen. Grote bruine pret ogen en hij kijkt wat om zicht heen. Ik pak wat te drinken en de rijst koekjes uit de supermarkt. Nou dat vindt hij wel lekker, de nanny en de directeur beginnen met Ivy te praten en wij zoeken wat contact met onze PeterJun. Ze noemen heb nu Qiu qiu.. dat spreek je uit als Tsjo tsjo.. dat is zijn bijnaam zo grappig. Hij staat wat bij de nanny en begint ons al wat uit te dagen, lacht ook een beetje het is een prachtige jongen.
Ivy schrijft snel wat gewoonte’s op zoals het naar bed gaan het eten en de tijden ervan. Er stond ook nog ergens iets van hartklachten maar dat heeft Ivy eerst goed uitgezocht voordat ze dat aan ons vertelden ze waren in het weeshuis ook verbaast. Tja zo gaat dat in China, ze halen wel eens wat door elkaar. Dat was ook helemaal niet aan de orde. Nadat hij gevonden was is hij wel even het ziekenhuis ingeweekt hij was namelijk wat bronchiaal maar nu ook niet meer. Zijn schisis is al 2 keer behandeld, zijn lipje is gesloten en hij is al een keer naar Beijing geweest voor zijn gehemelte nanny heeft hem gebracht en hij is met een vreemde weer terug gevlogen, het rapport krijgen we nog maar of nu alleen de zachte gehemelte en of ook de harde al gedaan is dat weten we niet.
Ik had het idee dat de grootste operaties al gedaan zijn.. Helemaal verbaast zijn we dat wisten we niet. De tijd breekt aan we moeten na een half uur gaan. We hebben al wat meer contact door met de auto te spelen en de nanny wijst iedere keer papa, mama, papa, mama en wijst ook weer in het fotoalbum. Ze hebben hem heel goed voorbereid en Marc tilt hem op en meneer zit hoog in zijn armen en laat zich vervoeren. Niet huilen niks, hij kijkt wat om zich heen en eet wat van zijn koekje. We stappen de taxi in en het lijkt wel of we dromen ik ben ook een stukje kwijt geloof ik.
Eenmaal aangekomen in het hotel loopt Ivy met ons mee naar de kamer..We doen de deur open en hij rent naar de ballonnen en speelgoed, maakt geluiden en is opgewonden. Hij heeft geen luier om en we hebben hem even op de wc gezet. Dit is een hoge is hij niet gewend maar gaat zitten doet een plasje en een poepje trek hem net even iets te snel eraf achteraf wat een halve minuut later moest hij nog wat poepjes doen. Marc en Ivy liggen in een deuk Zet hem in bad en spoel hem netjes schoon en we doen hem later een luier om arm kind, hij laat het allemaal gebeuren en roept een keer mama..o zo lief… oké dat hebben hem hem natuurlijk wel ingeprent. Ivy gaat nog even bij ons zitten en we praten nog wat verder. De tijd is aangekomen dat Ivy ons een half uur alleen laat. Best moeilijk dacht ik voor hem omdat hij ons niet verstaat.

Het is een clown, hij heeft een lol en rent heen en weer door de kamer met de speeltjes en laat ons alles zien hij lacht trekt af en toe een guitig koppie en we lachen alleen maar en blazen op de bellenblaas. Hij probeert de ballonnen stuk te maken, we maken wat noedels klaar en doen een handdoekje om voor het knoeien en hij eet tegelijk op met marc. Ik had ze klein gesneden en help hem maar dat kon hij ook best zelf, nu snij ik ze niet meer en pakt hij een vork en propt het naar binnen en het overige legt hij terug in zijn bakje hij drinkt wat en laat het allemaal op zich afkomen. Ivy komt alweer binnen. Hoe gaat het vraagt ze wij zeggen volgens mij wel oké. Ze zit nog even en we overleggen verder hoe of wat. Hij slaapt later een uurtje op ons grote bed en we liggen erbij te staren.. o wat is hij mooi zeggen we steeds. We gaan wat eten in het restaurant we pakken wat nasi achtig spul en wat broccoli. Nou die broccoli vindt hij niks maar de rijst lukt wel..drinkt uit een grote mensen kopje melk. Af en toe komt het wat terug lopen uit zijn neusje door de schisis en we vegen het om de beurt af. Of we zelf gegeten hebben tja ik geloof het wel maar hij wast het belangrijkste. Toch kunnen we wel even weg van hem lopen zonder dat hij in paniek raakt. We doen vrolijk en af en toe een beetje gek en hij geniet en maakt daar natuurlijk misbruik van en wordt weer de clown en is om te gieren.

Later gaan we naar buiten met de buggy en hij geniet van de auto’s, ja dat is het auto’s en roept manana manana en wij zegen auto en hij roept manana manana. We slaan rechtsaf bij het hotel daar waren we gisterenavond ook heen gelopen daar hadden we een mooie winkelcentra’s gezien en een kinderafdeling gevonden. Even snel 2 polo shirts, 2 broekjes, 1 vestje en sandalen gehaald met mickey erop.. dan komt er een klein hondje aanrennen hij schrikt en vliegt naar Marc en springt in zijn armen. Later staat hij een beetje te wiebelen en moet hij volgens Marc plassen. Ik til hem op en loop snel naar het staande toilet.. luier af en gaat gehurkt zitten en doet zijn plasje.. maar nu hoe gaat de luier staand om .. ging eigenlijk best goed. We lopen terug en we zetten hem in de buggy. We rekenen af en gaan naar het hotel, het is wat afgekoeld heerlijk. We leggen hem om het grote bed en zingen slaap kindje slaap en strelen hem op zijn wangetje zijn oogjes gaan voorzichtig dicht we laten hem nog een half uur liggen en hevelen we hem over naar zijn eigen bedje waar amper een matras inlicht. Dat is hier vrij normaal geloof ik maar Marc zag dat het weeshuis we een ietwat dikkere matras heeft. In de ochtend moeten we hem wakker maken en dat gaat goed kijkt een beetje om zich heen en we douchen hem ontbijten wat en laten hem op de knopjes van de lift drukken..lol lol en nog eens lol.. We moeten vroeg opstaan want de officiële adoptieprocedure is morgen en blijkt achteraf ook weer in hetzelfde gebouw te zijn en de broer van Ivy brengt ons met zijn luxe auto………….

x

• 13 Juni 2014 - 11:42

Co Van Den Oever:

Brok in mijn keel bij het lezen van jullie verhaal. Fantastisch dat het allemaal zo goed verloopt. Vanaf nu met z'n drietjes. PeterJunQui had het niet beter kunnen treffen. Proficiat en geniet van alles wat nu is en straks nog komen gaat. Groet Co.

• 13 Juni 2014 - 12:27

Cherie De Haas:

oh jongens wat gaat het allemaal fantastisch!wat reageert Peterjunqui leuk en fijn,dat het zo klikt tussen jullie drietjes.Ik geniet met volle teugen van jullie verslag,nog heel veel plezier met zijn drietjes en gauw de procedure afwikkelen en naar huis komen.heel veel liefs en dikke kus voor alledrie.oma cherie.

• 13 Juni 2014 - 12:33

Addy/gerda:

Hee papa mama wat een mooi reisverslag zo mooi om te lezen hoe jullie met zn drietjes zo gelukkig zijn en wat een super leuk ventje heeeeeel veel plezier nog geniet van alle mooie momenten xxxxxxx addy / gerda

• 13 Juni 2014 - 12:44

Gerrie:

Wat een prachtig verhaal, wat zullen jullie genieten. Heerlijk om te lezen, dat alles goed gaat. Veel liefde, gezondheid en geluk voor jullie gezinnetje.

• 13 Juni 2014 - 23:26

Lizette:

volgens mij kunnen jullie alleen maar stralen daar in China met jullie kleine mannetje.
    hou dat geluk vast en laat het nooit meer los.
    geniet van alles, volgens mij doen jullie dat ook met volle teugen.
    groetjes Gerth en Lizette

• 15 Juni 2014 - 10:01

Agnes:

15 juni 2014

Wat ontzettend leuk om te lezen dat het manneke zich zo vrij voelt.
    Marc en Hetty, van harte gefeliciteerd met Marcs verjaardag en... eerste vaderdag!!

Lieve groetjes,
    Agnes

• 15 Juni 2014 - 13:10

Marloes:

Wat heerlijk dat alles zo goed gaat! En wat verloopt dat allemaal soepel en snel. Heel fijn! Enorm veel geluk!!
    Liefs,
    Marloes

• 16 Juni 2014 - 12:20

Jenny Klok:

Lieve Marc en Hetty,

Wij zijn super trots op jullie en blij dat Peterjun fantastische ouders heeft.
    Tot volgende week woensdag dan kunnen wij eindelijk ons neefje ontmoeten.

Groetjes van de Klokjes