Eindelijk we vliegen naar Changsha - Reisverslag uit Changsha, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu Eindelijk we vliegen naar Changsha - Reisverslag uit Changsha, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu

Eindelijk we vliegen naar Changsha

Blijf op de hoogte en volg Peter Jun Qiu

09 Juni 2014 | China, Changsha

Zaterdag 7 juni het is eindelijk zover we vliegen in de ochtend al vanaf het vliegveld in Beijing naar de provincie Hunan, daar is onze Dolton Hotel Changsa. De reis loopt voorspoedig, Marc zat wel wat klem in het vliegveld maar het scheelt het is maar 2 uur vliegen. Als we aankomen is het bloedheet en worden we ontvangen door de broer van Ivy. Ik zal haar even voorstellen Ivy is onze gids en is in dienst van Wereldkinderen en toevallig komt ze uit Changsa en haar ouders wonen hier ook. Ze is een chinezen vrouw en doet dit werk al een lange tijd. Ze heeft een ziek kindje thuis en heeft haar broer Tim geregeld. Super aardige intelligente man, hij heeft ons in die week 2 keer met zijn auto gereden naar een instantie en naar de dierentuin en hebben we hem ook mee naar binnen genomen.
We komen aan en worden ingecheckt.. mmm kamer was met 2 bedden voor de rest ging het wel. Toch maar even vragen of we van kamer kunnen wisselen. Andere kamer gekregen doet de airco het niet.
Dus Marc kijkt op een chinezen site waar hij lid van is en ziet een business kamer voor niet veel meer geld. Dus de dag erop na weggedreven te zijn in de kamer zonder airco wij aan de balie het een en ander gevraagd. Niemand kan goed engels behalve wat meiden die een paar woorden engels spreken. Wordt er een man die daar zat aangesproken in het chinees.. hij bleek de kamer voor ons geregeld te hebben voor de BLAS. de BLAS is een organisatie die alles voor ons regelt in China zelf.
Toen kwam Ivy er ook net aan en de arme vrouw had de ogen nog helemaal dicht zitten. Toch hielp ze ons gelijk met de man samen om voor een redelijke bijbetaling de business kamer te krijgen, even gebeld met de BLAS en die hebben alles goedgekeurd. Heerlijke 2 kamer Hotel waar we achteraf een hoop plezier van hebben gehad.. Ik heb een speelgoedkamer gezien in het Hotel en heb wat van ze geleend. 2 Grote beren een rubberen paard een kinderstoeltje ook hebben allemaal ballonnen opgeblazen en het speelgoed neergelegd. Ivy lag helemaal in een deuk en vond ons wel handig geloof ik dat we het even geleend hadden. Voldaan gaan we naar de supermarkt en drijven er naar binnen pfff wat is het vochtig klam en warm, heerlijk in de supermarkt. we kopen wat koekjes, drinken en een buggy voor de kleine en ook voor ons zelf nemen we wat drinken mee, we hangen alles aan de buggy. Maar eenmaal uitgeklapt dacht ik de buggy lijkt wel een stuk kleiner maar we gaan verder. Vrijdag hebben we de buggy om weten te ruilen zonder de bon vraag me niet hoe maar het is me gelukt, Marc zei hou op joh dat redt je nooit.
We gaan lekker eten met Ivy, we hebben haar uitgenodigd om ergens super heet te eten. Dat vond ze wel bijzonder want normaal eet iedereen in het Hotel. Dus wij volgen haar op de voet wat straatjes in en ja we zijn er ze was er zelf 2 jaar geleden voor het laatst geweest. Ze gaat naar binnen en het duurde even het was afgehuurd ofzo dus vol, ik kom ook naar binnen en zeg tegen haar zeg even dat je Europeanen mee hebt, en ja we krijgen een grappig klein tafeltje half in een gang of keukentje hoe je het maar wil noemen. Ivy laat wat dingen komen en echt het was zo lekker, ik dacht nog wat moeders er ook maar bij niet 1 keer branden maar 2 keer hahahahaha.
We gaan naar het hotel en we gaan slapen. Slapen gaat eigenlijk best wel allen de matrassen hier zijn van beton maar de grote dag breekt aan…………..binnenkort zijn we met zijn drieën

X