Afreizen - Reisverslag uit Yueyang, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu Afreizen - Reisverslag uit Yueyang, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu

Afreizen

Blijf op de hoogte en volg Peter Jun Qiu

05 Juni 2014 | China, Yueyang

4 Juni 2014 Vertrek Amsterdam Schiphol
5 juni 2014 Aankomst in Beijing
Het moment is aangebroken dat we gaan afreizen!
Ouders en schoonouders zijn de avond ervoor nog geweest om afscheid te nemen. Ook de rest van de familie en vrienden hebben ons allemaal succes en geluk gewenst via allerlei manieren.
We laten ons vervoeren door Bart en we komen op tijd aan, snel nog even de koffers op de band en stoelen geregeld met wat meer been ruimte. Alles loopt voorspoedig en we komen al snel bekende tegen, Dineke en Joseph die krijgen zondag al hun zoon.Dan gaat de whatsapp of we er allemaal zijn, iemand had een groeps App aangemaakt erg handig! We ontmoeten elkaar bij de gate! Iedereen is opgewonden en hebben er zin in en we gaan met 6 stellen.
We mogen eindelijk het vliegtuig in en wat blijkt een half uur later we gaan nog niet vertrekken. Pas 3 uur later verteld iemand na aandringen dat het vliegtuig een technische storing heeft er moet een nieuw onderdeel komen…. 5 uur later gaan we eindelijk. We hebben voor die tijd al veel contacten gelegd met iedereen we hebben een hele leuke groep ik noem ze no nonsens mensen, we hebben al zo gelachen voordat we de lucht in gingen.. Erg gezellig dus. We delen alles met elkaar zowel mondeling als op de App. Iedereen houdt elkaar op de hoogte over alle paperassen enz enz. Er zijn ook twee kinderen mee, Liu van 4,5 jaar oh wat een scheetje hij is al een paar jaar geleden geadopteerd en Ninthe van 8 jaar.
Op het vliegveld in Beijing worden we door William opgehaald hij is de gids van ons allemaal, ook de uitstapjes regelt hij.Aangekomen in het hotel in Beijing worden krijgen we de hotel pas en kunnen we eindelijk van de koffers af! We gaan s’middags geld wisselen ergens op een verdieping in het Hotel. Hele pakketten zijn het nu geworden.
In de avond zijn we bijna allemaal van de groep uit eten geweest bij een hotpotrestaurant, een soort fondue. Marc loopt naar binnen en we krijgen 2 tafels in een aparte ruimte dat doen ze vaker in China als je met een groep bent. Drinken bestellen is best lastig daar niemand Engels spreekt dus Marc loopt naar de keuken en wijst aan wat we allemaal te drinken willen hebben. Iedereen weet wel een paar woorden Chinees maar ze zeggen daar al heel snel ja maar ze begrijpen je echt niet.Iedereen heeft heerlijk gegeten en de meeste gingen ze allemaal naar bed, we zijn nog even bij Starbucks koffie gaan drinken daarna zijn Marc en ik nog even samen buiten op het terras gaan zitten van het Hotel. Nadat ik opgegeten werd door de muggen zijn we naar bed gegaan. Niet kunnen slapen door de tijds verschil.
Heel grappig is het pleintje daarbuiten bij Starbucks daar spelen de kinderen s’avonds laat met allerlei elektronische kinder voertuigen. Kleine kindjes met een broek met gat om de behoefte’s te kunnen doen, leuk om te zien. De opa's en oma's waren vooral druk met de kinders. Ook zijn ze daar met een groep aan het dansen op een relaxte manier, heb nog geprobeerd mee te doen maar dat werd niks.
Het wordt een fantastische reis om nooit te vergeten!
We gaan nu slapen morgen is er weer een warme dag en voordat je het weet is het zover en zijn we papa en mama.
Dikke kus
Marc & Hetty

• 07 Juni 2014 - 17:26

Jan-Albert En Frans :

Lieve Hetty en Marc ,

Wat ontzettend leuk om dit allemaal te lezen. We wensen jullie een fantastische tijd daar. En we zijn benieuwd hoe alles gaat daar.

Liefs van ons xxx

• 07 Juni 2014 - 17:31

Cherie De Haas:

Wat fijn lieverds dat jullie zo'n leuke groep hebben en wat is het goed geregeld!Heel veel plezier en fijn dat we het zo goed kunnen volgen.dikke kus en tot later.

• 07 Juni 2014 - 18:14

Willeke Klok:

Hele reis maar het zal het allemaal waard zijn. Geniet ervan. Gr

• 07 Juni 2014 - 22:40

Lizette:

Hallo,

Echt fijn om te horen dat jullie goed zijn aan gekomen.Nou paps en mams gaan jullie maar lekker genieten van de kleine Peter Jun Qui en van alle lieve mensen die daar samen met jullie zijn.Het is fijn dat je met een groep bent dan kunnen jullie elkaar tot steun zijn. geniet ervan. Groetjes Gerth en Lizette