In het belang van ons kind. - Reisverslag uit Yueyang, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu In het belang van ons kind. - Reisverslag uit Yueyang, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu

In het belang van ons kind.

Door: HW

Blijf op de hoogte en volg Peter Jun Qiu

18 Mei 2014 | China, Yueyang

Ede, 18 mei 2014

Lieve familie, vrienden en kennissen,

Op 25 juni komen wij thuis met onze prachtige zoon Peter Jun.
Voor Peter Jun moet alles nog beginnen, hij heeft een periode achter de rug van wisselende contacten. Sinds een aantal dagen hoort hij bij ons, we willen dan ook rustig de tijd nemen om aan elkaar te wennen. Peter Jun weet niet wat hem allemaal overkomt, snapt er niets van. Hij heeft helemaal geen idee wat het woord papa of mama nou eigenlijk inhoudt, kortom, voor dit kleine mannetje staat de wereld compleet op z’n kop.
Jullie kunnen ons helpen Peter Jun te leren dat wij vanaf nu zijn papa en mama zijn, door de eerste maanden afstand te houden. Wat moet groeien tussen ons is een hechte band. Zo’n band ontstaat echter niet vanzelf, daarom is het belangrijk dat alleen wij Peter Jun de eerste maanden knuffelen, verzorgen en eten geven. Ook snoepjes en cadeautjes zal hij alleen via ons mogen krijgen. Eigenlijk is dit een onnatuurlijke situatie, Peter Jun moet in feite leren op een kunstmatige manier eenkennig te worden. Dit is iets wat een kindje dat in een veilig gezin wordt geboren op een natuurlijke manier meekrijgt. Zowel wij als Peter Jun zouden het, met jullie, fijner vinden als hij ook bij jullie op schoot kan zitten en door jullie geknuffeld kan worden. Toch willen wij ons graag houden aan de adviezen die wij gekregen hebben. Het geeft Peter-Jun een vaste en veilige basis voor de toekomst. Hij leert dan dat hij bij ons hoort en dat wij er altijd voor hem zullen zijn. Vanuit die veiligheid kan hij de rest van de wereld gaan verkennen en contacten met anderen aangaan. Als Peter Jun niet leert een vertrouwensband met ons aan te gaan, kan dit voor hem grote negatieve gevolgen hebben op latere leeftijd, op het gebied van zelfbeeld, vriendschappen en relaties. We beseffen dat dit verzoek vreemd en koel bij jullie kan overkomen, maar ter wille van Peter Jun toekomst rekenen wij op jullie begrip en medewerking.
Natuurlijk vinden wij het erg leuk als jullie na ongeveer 3 maanden bij ons op bezoek willen komen, maar bellen jullie dan eerst even?

Bedankt en tot ziens,

Marc en Hetty Leusen

• 27 Mei 2014 - 08:24

Diana:

Hoi Marcel en hettie! Gefeliciteerd! Met jullie zoon jun Peter! We willen jullie een hele fijne reis wensen. En heel veel plezier met jullie zoon! We komen zeker een bakkie doen! Ff van jullie zoon genieten! ! Dikke knuffel diana en henk.

• 28 Mei 2014 - 15:49

Diny Koudijs:

Hartelijk Gefeliciteerd met jullie zoon Peter.

Wij wensen jullie met z'n drietjes een fijne tijd in China