Hallo, ik ben Peter Jun - Reisverslag uit Yueyang, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu Hallo, ik ben Peter Jun - Reisverslag uit Yueyang, China van Peter Jun Qiu Leusen - WaarBenJij.nu

Hallo, ik ben Peter Jun

Door: HW

Blijf op de hoogte en volg Peter Jun Qiu

18 Mei 2014 | China, Yueyang

Ede, 18 mei 2014

Lieve familie en vrienden

Hallo, ik ben Peter Jun Qiu Leusen en ik woon momenteel in China in de provincie Yueyang CWI, Hunan provincie. Ik ben geboren op 5 oktober 2011 dus al 2,5 jaar oud en ik zal heel binnenkort naar Nederland komen om bij mijn nieuwe papa en mama te komen wonen.
Jullie kennen mij papa en mama al, dat zijn Marc en Hetty Leusen ze zijn echt ontzettend blij dat ik kom en ze hebben ook héél erg lang op mij moeten wachten.
Het zal voor mij wel erg wennen zijn want ik woon nu héél ver weg in een land met andere mensen en andere gewoonten en ik heb toch wel het een en ander meegemaakt in mijn jonge leventje. Ik ben niet zielig hoor! Maar mijn wereldje zal wel even helemaal op zijn kop staan. Maar ik weet zeker dat mijn papa en mama zullen zorgen dat ik me veilig zal gaan voelen. Het is daarom ook heel verstandig van papa en mama en mij om rustig de tijd te nemen om aan elkaar te wennen.
Daar kunnen jullie ons mee helpen. Het zou fijn zijn als jullie de eerste weken een klein beetje afstand houden. Er moet tussen papa, mama en mij een hechte band groeien en dat gaat niet zomaar. Daarom is het belangrijk dat ik de eerste maanden alleen door papa en mama wordt geknuffeld, dat zij mij verzorgen en eten geven. Natuurlijk vind ik het leuk om cadeautjes en snoepjes van jullie te krijgen maar het is beter als ik dat via mijn papa en mama krijg. En natuurlijk zou ik graag bij jullie op schoot zitten en door jullie geknuffeld worden, maar dat kan later toch ook altijd nog wel.
Ik moet weten dat papa en mama er voor mij zijn en dat ik me bij hen veilig kan voelen. En als ik eenmaal het gevoel heb van geborgenheid en veiligheid, dan kan ik de rest van de wereld gaan verkennen en met jullie gezellig babbelen en knuffelen.
Misschien dat jullie een beetje verbaasd zijn dat ik dat van jullie verlang, maar het is voor mij gewoon beter, zeker omdat ik er dan op latere leeftijd geen negatieve gevolgen van zal ondervinden. Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje kunnen begrijpen.
Wat papa en mama en ik wel héél erg te gek zouden vinden, is dat jullie ons op Schiphol komen verwelkomen. Kunnen jullie meteen kennis maken met Peter-Jun want zo ga ik heten. We landen zoals het er nu uitziet op 25 juni 2014. Ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal komen en zie ik je niet op Schiphol dan hoop ik dat ik jullie na ongeveer 3 maanden jullie mag ontmoeten bij mijn papa en mama, bij mijn “thuis”.

Heel veel lieve groetjes van Peter Jun

  • 18 Mei 2014 - 22:53

    Jan-Albert En Frans:

    Hoi Hetty en Marc,

    In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Wat ontzettend leuk voor jullie alledrie......ik denk dat jullie daar een hele spannende tijd beleven. Maar wat mooi nieuws....geniet van alles wat jullie nu meemaken........het zal onbeschrijflijk zijn.....zo mooi....we wensen jullie alle liefde toe.....xxx Frans en jan-Albert

  • 27 Mei 2014 - 20:41

    Agnes:

    Hi Marc en Hetty,

    Spannend. Als het lukt, kom ik graag naar Schiphol 25 juni.
    Ik vraag me alleen af of dat verstandig is.
    Jullie hebben dan al een lange reis achter de rug die voor dat kleine mannetje al enerverend genoeg is en dan aankomen op zo een drukke luchthaven vol met vreemde mensen.
    In ieder geval, voor nu: goede reis en nogmaals van harte gefeliciteerd.

    Liefs,
    Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter Jun Qiu

Ik ben Peter Jun en ik kom snel naar Nederland met mijn papa en mama!

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 6617

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2018 - 08 September 2018

Onze reis naar Beijing, Dianbai Maoming CWI China

04 Juni 2014 - 25 Juni 2014

Onze reis naar Yueyang CWI, Hunan provincie

Landen bezocht: